Cukormentes házi csokoládé

Akár fogyókúrázol, akár egészségesebbet, kevesebb cukrosat szeretnél fogyasztani és adni a családodnak, de nem akarsz lemondani a finomságokról, akkor érdemes a házi csoki készítését kipróbálni. Most az étcsoki készítés receptjét ismerheted meg.

A recept(ek) kipróbálása előtt olvasd el a csoki készítésének általános tudnivalóit itt.

Az igazi csoki alapja a kakaóvaj, étkezési minőségűt vásárolj.

A legjobb hozzá a holland kakaópor, aminek magas a kakaóvaj tartalma. Ha kakaóvaj helyett más zsiradékot használj, mindenképp magas kakaóvaj tartalmú kakaóport válassz.

Kipróbálhatod kókuszolajjal is kakaóvaj helyett, akkor puhább lesz a csoki és feltétlenül hűtőben kell tárolni.

Van számos csokirecept vajjal is, ezek is nagyon finom desszertek, de inkább csoki utánérzésnek nevezném, nem igazi csokinak.

Édesítőszerként cukor helyett használhatsz mézet (bár ettől a kalória és glükoz tartalma nem lett igazán kevesebb), steviát, xilitet, eritritet vagy ezek kombinációját. Ha cukoralkoholokat használsz, érdemes őket porítani, mert hajlamosak a visszakristályosodásra, főleg az eritrit és ropogna a csoki a fogunk alatt.

Jöjjön néhány alaprecept variáció, amiből kiválaszthatod vagy segítségükkel az ízlésednek megfelelőre formálhatod a saját készítésű csokoládédat.

  1. 70 g kakaóvaj, 20 g steviás xilit (négyszeres édességű), 5 púpos evőkanál holland kakaópor
  2. 1 csésze kakaóvaj, 1 csésze kakaópor, fél csésze méz
  3. 120 g kakaóvaj, fél csésze kakaópor, fél csésze juharszirup
  4. 80 g kakaóvaj, 20 g kakaópor, 3 ek méz, 15 csepp stevia
  5. 100 g kakaóvaj, 5 ek kakaópor, 3 ek porított erytrit
  6. 1 ek kakaóvaj, 1 ek kakaópor, 1 ek méz
  7. Ha tudunk kakaóbabot szerezni: 50 g kakaóvaj, 70 gr kakaóbab megőrölve, 60 g xilit, fél mk stevia

Vízgőz felett felolvasztod a kakaóvajat. Mehet bele az édesítőszer. Ha xilitet vagy eritritet, használsz, figyelj rá, hogy tényleg teljesen feloldódjanak. Majd simára keverjük a kakaóporral és a fűszerekkel.

Fűszerezése: egy csipet sót és egy vaníliarúd kikapart magjait vagy fél-1 tk vaníliakivonatot, mindenképp érdemes hozzáadni, jól harmonizál hozzá a kardamom, a gyömbér, keverhetsz bele olajos magvakat picire aprítva, vagy akár nagyobb darabokban, aszalt gyümölcsöt. A lényeg, hogy vizes összetevőt (friss gyümölcs, víz, növényi tejszín) ne tegyél hozzá, mert akkor nem áll össze a csoki.

Ne felejtsd el, ebben nincs semmilyen tartósítószer, ezért nem is tarthatóak el olyan sokáig, mint a bolti csokik, de általában nincs is idejük megromlani.


3 thoughts on “Cukormentes házi csokoládé

  1. Pingback: Házi készítésű fehér csoki - akár cukormentesen | Egészséges életmódszerek

  2. Pingback: Házi tejcsoki – akár cukormentesen | Egészséges életmódszerek

  3. Pingback: Hogyan készíthetsz otthon igazi csokoládét? | Egészséges életmódszerek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.